5 leadership challenges to address in 2025

Designed by Freepik

By Alissa Parr, Director, Talogy Talent Solutions

 

Ο εργασιακός χώρος έχει δει σημαντικές αναταραχές και αλλαγές πρόσφατα. Οι προκλήσεις της ηγεσίας είναι περισσότερες από ποτέ στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, το οποίο κινείται με γρήγορους ρυθμούς. Η υπέρβαση αυτών των προκλήσεων είναι κρίσιμη και απαιτεί από τους ηγέτες να προετοιμαστούν κατάλληλα και να “χτίσουν” τις σωστές στρατηγικές. Καθώς κοιτάζουμε προς το μέλλον, θέλω να επισημάνω πέντε από τις μεγαλύτερες προκλήσεις ηγεσίας για το 2025.

1. Ηγεσία ενός απομακρυσμένου/υβριδικού εργατικού δυναμικού

Η πανδημία ανάγκασε τις επιχειρήσεις να συνεχίσουν τη λειτουργία τους με διαφορετικό τρόπο. Οι εργαζόμενοι που είχαν εργασίες που μπορούσαν να ολοκληρωθούν εκτός γραφείου άρχισαν να εργάζονται εξ αποστάσεως. Αν και τα τρέχοντα ποσοστά διαφέρουν ανάλογα με την πηγή, εκτιμάται ότι μόνο το 21% εργάζεται επιτόπου με πλήρη απασχόληση, με το υπόλοιπο σχεδόν 80% των εργαζομένων να εργάζεται είτε με υβριδικό πρόγραμμα, είτε να είναι πλήρως απομακρυσμένο!

Μία ομάδα που εργάζεται απομακρυσμένα μπορεί να προκαλέσει προβλήματα επικοινωνίας, συνεργασίας και δέσμευσης για την ηγεσία το 2025. Σε αυτό το σημείο, μια έρευνα του Pew Research Center διαπίστωσε ότι το 53% όσων εργάζονται από το σπίτι, λένε ότι εμποδίζει την ικανότητά τους να αισθάνονται συνδεδεμένοι με τους συναδέλφους τους. Επιπλέον, η ίδια έρευνα διαπίστωσε ότι το 41% ​​των εργαζομένων που σπάνια ή ποτέ εργάζονται εξ αποστάσεως λένε ότι η εργασία στον χώρο τους βοηθά να αισθάνονται πιο συνδεδεμένοι με τους συναδέλφους τους.

Αυτό επιβαρύνει τους ηγέτες στο να διασφαλίσουν ότι όλοι οι εργαζόμενοι αισθάνονται συνδεδεμένοι στην εργασία τους, είτε είναι στο γραφείο, είτε πλήρως απομακρυσμένοι είτε υβριδικοί. Για να ξεπεράσετε αυτές τις προκλήσεις ως ηγέτης, θα χρειαστεί να βοηθήσετε τους υπαλλήλους που εργάζονται εξ αποστάσεως να αισθάνονται ότι συμπεριλαμβάνονται στην ομάδα, για να διασφαλίσετε ότι συμμετέχουν στο όραμα και έχουν επίγνωση των εξελίξεων της εταιρείας. Μερικοί τρόποι για να το κάνετε αυτό περιλαμβάνουν:

  • Συνδεθείτε με την ομάδα σας γνωρίζοντάς τους ως άτομα. Μάθετε τι τους ενθουσιάζει επαγγελματικά ή προσωπικά. Ρωτήστε για τα αγαπημένα τους φαγητά ή χόμπι. Βρείτε κοινά σημεία και αξιοποιήστε τα για περαιτέρω συζητήσεις.
  • Επικοινωνείτε συχνά, με διαφάνεια και με διαφορετικούς τρόπους (π.χ. email, μηνύματα, προφορικά κ.λπ.).
  • Φέρτε τις ομάδες μαζί για να συζητήσουν τη συμμετοχή τους στο όραμα της εταιρείας.

Μια πρακτική συμβουλή για τους ηγέτες που αντιμετωπίζουν αυτήν την πρόκληση είναι να προγραμματίζουν τα λεγόμενα “water cooler breaks” (όταν οι εργαζόμενοι κάνουν ένα διάλειμμα από τη δουλειά και συναναστρέφονται μεταξύ τους) – είτε αυτοπροσώπως είτε μέσω διαδικτυακής ενημέρωσης – για να επιτρέψουν στην ομάδα τους να κοινωνικοποιηθεί, χωρίς να σκέφτεται τις προγραμματισμένες εργασίες. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη διαπροσωπική σύνδεση που επιθυμούν όλοι οι εργαζόμενοι.

2. Προώθηση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής

Τα όρια μεταξύ της προσωπικής και της επαγγελματικής ζωής μπορεί να γίνουν ασαφή, ειδικά όταν εργάζεστε εξ αποστάσεως, καθώς μπορεί να είναι πιο δύσκολο να αποσυνδεθείτε. Εάν τα μέλη της ομάδας αγωνίζονται να επιβάλουν τα όρια που εργάζονται στο σπίτι, η ευημερία τους θα μπορούσε να μειωθεί και θα μπορούσαν να βιώσουν εξουθένωση ως αποτέλεσμα. Όταν συμβαίνει αυτό, οι εργαζόμενοι αισθάνονται λιγότερο αφοσιωμένοι, παραγωγικοί και δεσμευμένοι. Οι ηγέτες που διατηρούν μια υγιή ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής είναι καλύτερα εξοπλισμένοι για να βοηθήσουν τους υπαλλήλους, να δώσουν προτεραιότητα σε αυτήν την ισορροπία στη ζωή τους. Επιδεικνύοντας ενδιαφέρον για την ομάδα τους μέσω αυτής της ισορροπημένης προσέγγισης και διασφαλίζοντας ότι οι εργαζόμενοι έχουν αρκετό χρόνο και πόρους για να ολοκληρώσουν με επιτυχία την εργασία τους, οι ηγέτες είναι πιο πιθανό να δημιουργήσουν μια επιτυχημένη ομάδα που προάγει τη συνολική ευημερία των εργαζομένων.

Ένας πολύ απλός τρόπος με τον οποίο οι ηγέτες μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της ισορροπίας μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής είναι να ενθαρρύνουν την ομάδα τους να κάνει μικρά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας. Τα διαλείμματα μπορεί να έχουν τη μορφή μιας βόλτας έξω, της προετοιμασίας του γεύματος στο σπίτι ή ενός γρήγορου τηλεφωνήματος σε έναν φίλο. Ο στόχος είναι να αποχωριστούν στιγμιαία από τη δουλειά. Επιπλέον, τα διαλείμματα μπορούν να κάνουν τα άτομα να νιώθουν πιο ικανοποιημένα και αφοσιωμένα στη δουλειά τους, κάτι που επηρεάζει θετικά τη συνολική τους ευημερία.

3. Παροχή στήριξης σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας και περιορισμένου προϋπολογισμού

Όταν πρόκειται για προκλήσεις ηγεσίας, κάτι που δεν είναι καινούργιο είναι ότι οι ηγέτες καλούνται συνεχώς να κάνουν περισσότερα με λιγότερους πόρους. Αυτό περιπλέκεται περαιτέρω από τη σημερινή αβέβαιη οικονομία που απαιτεί από πολλές εταιρείες να λαμβάνουν δύσκολες αποφάσεις σχετικά με τη συρρίκνωση των εταιρειών. Παρόλο που μπορεί να έχουν λιγότερα μέλη και πόρους ομάδας, οι ηγέτες αναμένεται να επιτύχουν τις μετρήσεις και τους στόχους τους. Αυτό θα απαιτήσει από τους ηγέτες να είναι πιο ευέλικτοι και να σκέφτονται δημιουργικά: πώς να ολοκληρώσουν τις εργασίες με πιο αποτελεσματικό και εξορθολογισμένο τρόπο.

Μια συμβουλή που μπορούν να αξιοποιήσουν οι ηγέτες για να ξεπεράσουν αυτήν την πρόκληση ηγεσίας, είναι να έχουν ομαδικές συνεδρίες brainstorming, για το πώς να εργαστούν πιο αποτελεσματικά σε συγκεκριμένα έργα. Κατά τη διάρκεια τέτοιων περιόδων, είναι εύκολο να μειωθεί η ευημερία των εργαζομένων, επομένως οι ηγέτες πρέπει να έχουν πλήρη επίγνωση και ευαισθησία για το well-being των μελών της ομάδας τους. Δίνοντάς τους ευκαιρίες να ακουστεί η φωνή τους και να μεταδώσουν την αξία τους στους εταιρικούς στόχους μπορεί να βελτιώσει το ηθικό της ομάδας.

4. Καθοδήγηση των εργαζομένων μέσω της τεχνολογικής προόδου και αλλαγής

Έχουμε ακούσει αυτή τη φράση πολλές φορές: η αλλαγή είναι η μόνη σταθερά. Η τεχνολογία προχωρά τόσο γρήγορα, γεγονός που παρουσιάζει ένα από τα πιο κοινά ζητήματα ηγεσίας της ενημέρωσης και της συνεχούς προσαρμογής των ομάδων, των τμημάτων και του οργανισμού σε νέα εργαλεία, συστήματα και διαδικασίες. Αυτό γίνεται ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση για τους ηγέτες, καθώς η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον χώρο εργασίας γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη.

Οι ηγέτες πρέπει να κινούνται αποτελεσματικά και να επικοινωνούν μέσω αυτών των αλλαγών για να ελαχιστοποιήσουν την αντίσταση και να εξασφαλίσουν μια ομαλή μετάβαση. Όταν κάνουν προσαρμογές στον μελλοντικό κόσμο της εργασίας, οι ηγέτες πρέπει να διασφαλίζουν ότι αυτές οι αλλαγές ενισχύουν την παραγωγικότητα χωρίς να προκαλούν άγχος στους εργαζόμενους. Για παράδειγμα, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποφέρει πολλά οφέλη στους εργαζομένους, ακόμα κι αν φέρνει αβεβαιότητα και άγχος. Οι λύσεις τεχνητής νοημοσύνης συχνά χρησιμοποιούνται για να ενισχύσουν, αντί να αντικαταστήσουν, διαδικασίες. Οι ηγέτες θα πρέπει να κοινοποιούν την αλλαγή με αυτόν τον τρόπο καθώς και την αξία που θα προσφέρει ο εργαζόμενος παρά την προστιθέμενη τεχνολογία, διασφαλίζοντας ότι αυτές οι αλλαγές ενισχύουν την παραγωγικότητα χωρίς να προκαλούν άγχος στην ομάδα τους.

Μια καλή συμβουλή που πρέπει να έχουν υπόψη οι ηγέτες για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης ηγεσίας είναι να περιλαμβάνουν πάντα το «γιατί» πίσω από την αλλαγή και να συλλέγουν σχόλια σχετικά με αυτήν, μετά την εφαρμογή της. Η παροχή μιας λογικής βοηθά τους εργαζόμενους να κατανοήσουν τα οφέλη αυτής της αλλαγής τόσο για τους ίδιους όσο και για τον οργανισμό, καθιστώντας τους πιο δεκτικούς και πιο πιθανό να την αγκαλιάσουν. Επίσης, γνωρίζοντας ότι θα υπάρχει η ευκαιρία να μοιραστούν σχόλια δείχνει ότι η γνώμη, οι γνώσεις και οι συνεισφορές τους κάνουν τη διαφορά. Αυτοί είναι παράγοντες που δεν μπορούν να αντικατασταθούν από την αυτοματοποίηση και την τεχνολογική αλλαγή.

5. Διασφάλιση πολιτιστικής ευαισθησίας με την άνοδο της παγκοσμιοποίησης

Μια θετική τάση στον εργασιακό χώρο για το 2025 είναι η εστίαση προς την παγκοσμιοποίηση και τη διαφοροποίηση. Η μεγαλύτερη ποικιλομορφία στο χώρο εργασίας δημιουργεί ευκαιρίες για πιο ισχυρές ιδέες, συνεργασίες και αποτελέσματα. Με αυτήν ποικιλομορφία, οι ηγέτες πρέπει να μάθουν πώς να περιηγούνται στις πολιτισμικές διαφορές για να διασφαλίσουν ότι το στυλ ηγεσίας τους είναι προσαρμόσιμο σε διαφορετικές ομάδες. Η αποτελεσματική διαπολιτισμική ηγεσία απαιτεί από αυτούς να κατανοούν και να σέβονται τις πολιτισμικές αποχρώσεις. Ως εκ τούτου, η προσέγγισή τους στην επικοινωνία και τη συνεργασία πρέπει να γίνεται με ευαισθησία και σεβασμό. Είναι σημαντικό για τους ηγέτες να “αγκαλιάσουν” τις διαφορές και να εμπλακούν ενεργητικά με όλα τα μέλη της ομάδας τους, ζητώντας τη συμβολή τους στην πορεία.

Και μια τελευταία συμβουλή: θα πρέπει την ίδια στιγμή να κάνουν ένα βήμα παραπέρα και να “ακούσουν” την ομάδα προκειμένου να ξεπεράσουν αποτελεσματικά αυτήν την πρόκληση ηγεσίας. Η ακρόαση και η ανταπόκριση με ευαισθησία θα τους βοηθήσει να αποκτήσουν γνώση των διαφορετικών πολιτισμικών διαφορών καθώς και να εξασφαλίσουν ότι δημιουργούν ένα ψυχολογικά ασφαλές περιβάλλον στην εργασία.

Προσαρμογή στρατηγικών για την επιτυχία του αύριο

Ο σύγχρονος χώρος εργασίας είναι γεμάτος με μεγάλες προκλήσεις ηγεσίας που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Ένα κοινό σημείο που στηρίζει την επιτυχία σε όλες αυτές τις προκλήσεις της ηγεσίας είναι ότι οι ηγέτες πρέπει να συνδέονται αυθεντικά με τους άλλους. Πρέπει να είναι ευέλικτοι και ανοιχτοί στην αλλαγή. Νιώθοντας μια αίσθηση σύνδεσης και ενθουσιασμού με την αποστολή, οι εργαζόμενοι θα ενωθούν με τους ηγέτες τους για να κάνουν ό,τι είναι καλύτερο τόσο για την εταιρεία, όσο και για τους συναδέλφους τους.

Πηγή: https://talogy.com/en/blog/5-leadership-challenges-to-address-in-2025/

#Leadership2025 #FutureOfLeadership #ManagementTrends #LeadershipDevelopment #HRLeadership #FutureOfWork #WorkplaceTrends #HRInsights #TalentManagement #OrganizationalGrowth
#ChangeManagement #EmployeeEngagement #PsychologicalSafety #HybridWork #DiversityEquityInclusion